Меню

Кілометр дорожнього покриття коштує 1,5 млн грн., – Укравтодор

200 грн. за 1 кв. м коштує застосування відносно нової, проте вже поширеної в Україні технології середнього поточного ремонту асфальтобетонних автомобільних доріг – “Гарячий ремікс”. Таку вартість озвучив Голова Державного агентства автомобільних доріг України Сергій Підгайний.

  За його словами, технологія “Гарячий ремікс”, що вже котрий рік поспіль використовується дорожниками Чернігівщини, передбачає відновлення зношеного асфальтобетонного покриття практично до нормативних показників.

“Це надзвичайний метод, який дозволяє за мінімальний обсяг капіталовкладень, оскільки повторно використовується матеріал старого асфальтобетонного дорожнього покриття у верхньому шарі, привести вкрай розбиті ділянки автомобільних доріг в практично нормативний експлуатаційний стан”, – зазначив С. Підгайний.

За технологією, верхній шар зносу покриття розігрівається до 240С°, через що застарілий асфальтобетон розм’якшується, після чого його зрихлюють на глибину 4-6 см, додаючи нову асфальтобетонну суміш, а також, за потреби, мінеральні та органічні добавки. Отриману однорідну регенеруючу суміш розподіляють, укладають та попередньо ущільнюють, забезпечуючи необхідну рівність та проектні похили нового дорожнього покриття за один прохід термопрофілювального комплекту.

“Продуктивність виконання ремонтних робіт у такий спосіб досягає 4 тис. кв. м за зміну. Якщо вести мову про автомобільні дороги І категорії, це близько 0,5 км/на день… Пропуск автотранспорту відремонтованою ділянкою можливий вже за 2 години після завершення ремонту”, – окреслив Голова інші переваги методу.

На його переконання, в умовах відсутності коштів на проведення робіт з капітального ремонту, реконструкції чи будівництва, “Гарячий ремікс” є унікальною можливістю покращити експлуатаційний стан основних доріг України, однак враховуючи те, що в Україні працює лише 1 такий комплекс механізмів, а також обмежене фінансування, зробити це можна лише поступово – рік за роком.

Особливістю методу є те, що мінімальний захват покриття комплексом механізмів здійснюється на ширину щонайменше 2,7 метри, що надає змогу виконувати ремонт вздовж, як мінімум, 1 смуги руху.

“З огляду на значну площу ділянки дороги, що має дві смуги руху, шириною 3,75 м – кожна, вартість ремонту 1 км сягатиме 1,5 млн грн., що є непід’ємною сумою для бюджету дорожньої галузі”, – зазначив він.

З огляду на це, технологія “Гарячий ремікс” застосовується виключно для ремонту непроїзних ділянок, що масово уражені тріщинами та “ямковістю”, а для поодиноких вибоїн дорожники використовують інші методи поточного дрібного ремонту.

“Вартість застосування цих технологій в 1,5-2 рази вища за “реміксову” проте можливість усувати деформації окремо одне від одного, а отже виконувати роботи на мінімальній площі, робить їх економічно ефективнішими, а отже надає нам змогу відремонтувати більше”, – пояснив Підгайний.

Для прикладу, вартість ліквідації 1 кв. м “ямковості” за традиційним методом із використанням гарячих асфальтобетонних сумішей, котрий застосовується для значних уражень, становить 380–450 грн., за пневмоструменевим методом, ефективним при видаленні незначних, проте масових уражень дорожнього покриття, складає 280 грн., за методом просочення – 150 грн.

Нагадаємо, від початку 2015 року дорожніми підприємствами та організаціями в ході поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування усунено понад 2,2 млн кв. м “ямковості”. Понад 80%, а саме 1,8 млн кв. м, зазначених дефектів – на автомобільних дорогах державного значення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *